Shutterstock: Lubuk Buat Duit Dengan Gambar

shutterstock buat duit dengan gambar

Siapa tidak kenal, lubuk buat duit dengan gambar iaitu shutterstock. Lama sebenarnya tak kongsi mengenai industri stok imej, maklumlah kenal industri ni masa di ambang selepas graduasi dan mula bekerja, masa pun tak banyak. Jika saya masih bergelar pelajar ketika ini, dan tahu berkenaan shutterstock mungkin akan aktif tangkap gambar. Tahun 2015 buat akaun di …

Baca lagiShutterstock: Lubuk Buat Duit Dengan Gambar

Bunga Pokok Buah Naga

Bertahun-tahun ditanam oleh bapak. Hampir 6 tahun. Tetap tak lekat bunganya. Bila dilihat kembali, sebenarnya pokok ni bersaing baja dengan pokok di sekitarnya. Ada pokok limau, pokok pandan, dengan pokok bunga. Tempat pula terhad. Dapat tengok bunga je lah. Hahaa. Buahnya entah bila dapat merasa. Rasa macam nak buat pula tanam sayur kecil kecilan tepi …

Baca lagiBunga Pokok Buah Naga

Ramadhan

Tertutup jangan jumud, Terbuka jangan hanyut Setiap hari, setiap langkah, setiap visual, setiap pengalaman, setiap cabaran, setiap dugaan Perlu dihadapi dengan apa jua emosi yang bertimpa-timpa. Setiap dari kita ada saat yang pernah kita rasa down gila sampai ke tahap paling rendah sekali. Sampai ke dasar lautan emosi. Walau apa jua emosi yang menimpa, Usah …

Baca lagiRamadhan

Jurutera Pencen

Al kisah Jurutera Pencen Seorang jurutera menyatakan hasratnya untuk bersara dari sebuah syarikat pembinaan yang terkenal atas faktor umur dan tekanan kerja. Namun, perkara tersebut ditolak oleh pihak pengurusan dengan alasan bahawa si jurutera ini masih terikat dengan sebuah projek pembinaan sebuah rumah. Lalu dengan berat hati, si jurutera ini meneruskan tugasannya yang terakhir sebelum …

Baca lagiJurutera Pencen

Hujung Pangkal

“Shukran, maaf la aku ingatkan tiada orang di rumah petang tadi. Habis waktu kerja terus pulang. Memang tak patah balik dah.” setiap patah ditulis dengan nada serius, pesanan yang ringkas tapi jelas.

“Kalau hang tolong rendamkan dulu boleh?” sambung lagi, merujuk kepada keratan batang pokok mulberi. Sudah lama benih mulberi ini dicari di merata tempat, Alhamdulillah akhirnya ada peluang juga.

Baca lagiHujung Pangkal