8 minggu lagi harus ditempuh

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

8 minggu

Minggu yang menjadi igauan kepada pelajar-pelajar matrikulasi KPM (program satu tahun) untuk menamatkan sesi pengajian pre-U, terutama pelajar di Kolej MARA Kulim. Kita tak sembang Kolej Matrikulasi lain, kita lihat sendiri gelagat pelajarerti kata -pelajar matrik di kulim ini.

Sepanjang 8 minggu ini, teeeeerrrrrlalu banyak sukatan pelajaran yang perlu dicoverkan. Dengan pelbagai aktiviti kolej nya lagi. Minggu depan pertandingan choral speaking bermula. Latihan pun tak seberapa dan apa yang aku yakini sekarang, semua kuliah adalah sama dari segi persediaan ini.

- Iklan -

Lucu

Minggu ini, semasa kelas Bahasa Inggeris, kami pelajar F3 ada ujian speaking, dengan penuh gaya dan komen yang agak pedas. Dari situ, kita dapat lihat gelagat sebenar sahabat-sahabat. Sakit perut dibuat nya, Ms Kay pun terasa HEPIII….haha…pelbagai topik, barangan, product. Paling geli hati semasa persembahan kumpulan KRABY PATTY..

Penutup

Dan (demi) jiwa serta penyempurnaannya (ciptaannya), maka Allah mengilhamkan kepada jiwa itu (jalan) kefasikan dan ketakwaan. Sesungguhnya beruntunglah orang yang menyucikan jiwa itu (dengan ketakwaan) dan sesungguhnya merugilah orang yang mengotorinya (dengan kefasikan).”

(Qs Asy Syams: 7-10)

Tinggalkan komen

Alamat email anda tidak akan disiarkan.