Saya dan Jubli…

Bismillah.

Alhamdulillah, hari ni dah masuk hari yang ke-12 dalam bulan Ramadhan Kareem. Seperti kata kak Norriah:

Hari terakhir “keberkatan”. Malam ni mula “keampunan”. Marilah sama2 kita lakukan yang terbaik …. berbanding Ramadhan2 sebelum ini kredit to Prof Hamzah Mohamad =)

Pagi! pagi! pagi!

Mulakan hari ini, esok dan akan datang dengan semangat. Ucapan semangat? yeah~! sebut “pagi” dengan suara yang gagah yang menggegarkan. Kalau boleh jika kalian berada dalam bilik, ha! gegarkan bilik tu. Tanpa semangat yang tinggi, sesuatu perkara mungkin tidak akan terlaksana. Jadi sebut… PAGI! PAGI! PAGI!.

walaupun hari sudah tengah hari. sebut ja!

Jubli???

Apa itu Jubli? Jubli Perak? Jubli Emas? Tidak, tidak. Bukan itu yang dimaksudkan. Jubli ini ada orang kata

“Jubli ni ‘restoran’, sangat nikmat jika berbuka puasa berjemaah.”

- Iklan -

Ada juga yang mengatakan;

“Kalau tak kenal Jubli, memang tak layak bergelar pelajar UKM”

Ha! sampai macam itu sekali tarafnya. Saya setuju jika berbuka disini adalah sangat berbeza dengan jamuan berbuka di tempat lain. Orang kata;

“Nikmat berbuka yang sebenar~!”

dan juga;

“Bazaar percuma! Woha~! Macam-macam ada”

Apa sebenarnya Jubli ni?

Jika ada yang bertanya mengenai jubli, mereka yang mengetahui sepakat untuk merahsiakan tempat tersebut walaupun sahabat rapat. Terbaik la~! Sampai hati betul la kan. Kawan sendiri pun nak berahsia. Bagi yang sudah menjadi pelawat tetap akan diberi anugerah Al-Jubli. XD

Noktah.

Kalau nak tahu apa itu jubli, ha~ mari sertai kami setiap hari, masa yang sama, tempat yang sama. Kami menunggu kehadiran orang baru di UKM, Bangi. Terbaik punya~!

2 Replies to “Saya dan Jubli…”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *